a

031.32744407

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

فیسبوک

جستجو
فهرست
 

بازاریابی ویدئویی و فواید آن

مجید عباسی > مقالات و تازه ها  > بازاریابی ویدئویی و فواید آن

بازاریابی ویدئویی و فواید آن

اگر شما هم جزو افرادی باشید که زمان زیادی را در طول روز صرف وب گردی می کنند، قطعاً با فیلم ها و کلیپ های مختلفی روبه رو شده اید که هدف اصلی آن ها تبلیغ یک محصول یا ارائه ی خدمتی منحصر به فرد است؛ و به صورت مخفیانه یا کاملا آشکارا قرار است در این فیلم ها و کلیپ ها چیزی به شما معرفی شود. این شیوه یکی از بهترین روش هایی است که در تمام دنیا از آن به منظور تبلیغات و بازاریابی بهره گیری می شود.

تاثیر ویدیوی مفید به شدت بالاتر از یک بنر تبلیغاتی است، زیرا هم اطلاعات بیشتری می تواند در ویدیو منتقل شود و هم مدت زمان بیشتری کاربر به مشاهده محتوای شما می پردازد و هم علاقه مندی افراد به دیدن ویدیو به شدت بالاتر رفته است.
چه مدل ویدیویی باید تهیه کنید؟ این کاملا بستگی به کسب و کار شما دارد، اما معمولا ویدیویی که به افراد آموزش می دهد چگونه کار خاصی را انجام دهند، چگونه چیزی را درست کنند و… مفید هستند. مثلا یک وب سایت آموزش بدن سازی از این مدل ویدیوها به خوبی می تواند استفاده کند.

بازاریابی ویدئویی چه فوایدی خواهد داشت؟!

 

جذب مشتریان بی حوصله

حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که عموم مواقع بی حوصله هستند، به گونه ای که هیچگاه حاضر نیستند  به مطالعه ی کتاب، روزنامه، رمان، مجله و یا حتی دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بپردازند! در دنیای اینترنت تعداد این افراد بی حوصله به مراتب بسیار بسیار بیشتر از دنیای واقعیست. چرا که شما در این محیط با کلیک های کاربران سر و کار دارید.

بنابراین تبلیغات شما در چنین فضایی برای دیده شدن و جلب توجه کاربران فقط و فقط چند ثانیه فرصت دارند. حالا که شما با چنین کاربران عجول و بی حوصله ای سر و کار دارید نباید توقع داشته باشید که با بهره گیری از روش های سنتی و قدیمی بازاریابی بتوانید به توفیق خاصی دست پیدا کنید.

در عوض استفاده از بازاریابی ویدیویی می تواند توجه این افراد بی حوصله را هم به کسب و کار شما جلب نماید. به شرط آنکه عناوین، تبلیغات و محتوای ویدئوهای شما به اندازه کافی جذاب باشند.

افزایش رتبه ی سایت

همان طور که گفتیم استفاده از محتوای ویدئویی یکی از عواملی است که می تواند  بر روی وضعیت سئوی سایت شما تأثیر مثبت داشته باشد و باعث صعود شما به صفحات بالاتر نتایج موتورهای جستجو شود. این موضوع به علت توجهی است که اخیراً موتورهای جستجو بر روی ویدئوها داشته اند و تا جای ممکن سعی دارند در اکثر نتایج خود کلیپ ها و ویدئوها را در صدر نتایج به نمایش بگذارند.

همچنین استفاده ی مناسب، هوشنمدانه و بجا از کلمات کلیدی در داخل متنی که شما برای معرفی ویدئوها به کار می برید، می تواند موجب افزایش ترافیک هدفمند ورودی به وبسایت شما بشود.

 

برندسازی با بازاریابی ویدیویی

برندسازی یکی از اصلی ترین مزایای بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ به شمار می رود. شما می توانید برای کسب و کار خود محتواهای ویدئویی اختصاصی تولید نمایید. همچنین می توانید آگهی خود را در داخل ویدیوهای تبلیغاتی برندهای مطرح دیگر (که در سایت ها و شبکه های اجتماعی پر بازدید منتشر می شوند) در معرض نمایش عموم بگذارید. شما از طریق تبلیغات اینچنینی می توانید افراد زیادی را با خدمات و محصولات خود آشنا کنید و اینکار موجب می شود کسب و کار شما در مسیر برندسازی با شتاب بیشتری حرکت کند.

اگر خودتان در زمینه تولید محتوای ویدئویی تجربه ای ندارید می توانید اینکار را برون سپاری کنید. افراد و شرکت های زیادی وجود دارند که کارشان ساخت کلیپ های با کیفیت ویدئویی یا انیمیشنی می باشد.

جلب اعتماد مشتریان

هیچ شکی در این نیست که امروزه بسیاری از شیوه های سنتی تبلیغات و بازاریابی کارکرد و بازدهی خود را به کلی از دست داده اند و بهره گیری از آن ها موجب بی اعتمادی افراد می شود!

در این میان اما بازاریابی ویدیویی می تواند یکی از روش های پربازده و موثر برای کسب و کارهای مختلف باشد. به این صورت صاحبان کسب و کارها با در نظر گرفتن روش های هوشمندانه می توانند پیام تبلیغاتی خود را در قالب کلیپ های ویدئویی یا انیمیشنی به بهترین روش ممکن به مشتریان خود ارائه کنند و با این کار اعتماد آن ها را جلب نمایند. هرچقدر اطلاعات ارائه شده توسط شما صادقانه تر و تخصصی تر باشد اعتماد کاربران به شما بیشتر می شود.

به طور مثال در چند سال اخیر تعدادی از وب سایت ها بدون ارائه هیچ محصولی صرفاً از طریق تولید ویدئوهای تخصصی در زمینه های مختلف نظیر موبایل، خودرو، تجهیزات صوتی و تصویری و … کسب و کارهایی موفق را راه اندازی کرده اند. مدل کار این سایت ها بر پایه انتشار ویدئوهای مقایسه ای می باشد. شاید شما هم ویدئوهای مقایسه ی گوشی های apple و Samsung را دیده باشید. این تنها یکی از روش های کسب درآمد مستقیم از طریق ویدئو مارکتینگ می باشد.

ویدئوهای خود را در کجا منتشر کنیم؟

یوتیوب و نمونه داخلی آن یعنی آپارت به شدت پرترافیک هستند، آپارت دومین سایت پرترافیک ایرانی است. من نمیدانم که وب سایت شما چیست و چه خدمت یا محصولی ارایه می دهد، اما احتمال آنکه مخاطبین شما در یوتویب و آپارات به دنبال اطلاعات باشند به شدت بالاست. پس چرا شما آنجا نباشید و آن اطلاعات را شما به آنها ندهید.

در بازاریابی ویدئویی چه نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد؟!

  1. یکی از نکات مهم در بازاریابی ویدیویی این است که شما باید محتوای اصلی تبلیغات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به کاربرانتان نمایش دهید. ویدئوهای طولانی و خسته کننده معمولاً بدلیل عدم جذابیت جنبه های تبلیغاتی خود را از دست می دهند.
  2. شما می توانید در سایت خود ویدئوهایی از نظرات مشتریان قبلی قرار دهید تا اعتماد کاربران را بیشتر جلب نمایید. تجربه نشان داده است که این روش یکی از راهکارهای موثر در افزایش فروش وب سایت ها می باشد.
  3. در صفحات محصول وبسایت خود تنها به نوشته ها و تصاویر اکتفا نکنید و حتماً در ابتدای این صفحات یک ویدئوی جذاب و تخصصی از محصولات خود قرار دهید. در داخل این ویدئوها مزیت های رقابتی محصول خود را به طور کامل برای کاربرانتان تشریح کنید تا آنها بدانند که به چه دلیل باید محصولات شما را برای خرید انتخاب کنند.
  4. اگر محصولات شما توسط خودتان تولید می شود و اصولاً اگر کسب و کار شما شخص محور می باشد، حتماً خودتان در مقابل دوربین قرار بگیرید و در مورد اهداف، محصولات و مزیت های رقابتی خدماتتان با کاربران صحبت کنید. اینکار نه تنها باعث ایجاد اعتماد بیشتر در میان مخاطبان شما می شود بلکه موجب می شود نام و چهره شما در ذهن کاربران باقی بماند.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید